| | |

Refleksioner fra en brandingmentor: “Jeg er færdig med visuel identitet”

https://youtu.be/kEBl89B1BH8

‘Jeg er færdig med det! Dét gider jeg ikke mere!’

→ ‘Hun kunne have haft fået 6 timer foræret, men valgte frustration, irritation og middelmådig resultat.’

Jeg mødte for nyligt en selvstændig der sagde at hun var helt færdig med visuel identitet. Det gad hun bare ikke mere. Hun havde prøvet og nu havde hun slettet sin hjemmeside.

Jeg kan jo ikke lade være med at stikke lidt… 🤓

Mig: Så ehm… hvad synes du er visuel identitet?

Hende: Jamen jeg har lavet content og jeg er træt af det, det giver ikke noget.

Mig: Men visuel identitet er jo meget mere end content?

Hende, lukker ned – irriteret 🙄 (forståeligt når jeg er så irriterende haha).

Mig: Så hvad fokuserer du på i stedet?

Hende: Netværk! Jeg har lavet sådan nogle flyers (åbner tasken og finde en) som jeg deler ud. Det er meget mere mig.

Mig: Kigger uforstående på en lap uden tryk på bagsiden, med trykfejl og rodet layout og tænker straks hvordan vi kan forbedre den 🤭 … Men…. Dét der, der ER jo visuel identitet.

Hende: Fortæller lang historie om at hun har brugt sygt meget tid og energi på at lave dem. I sidste øjeblik kunne trykkeriet ikke lave dem alligevel og hun måtte bruge sin fridag (med børnene) på at mixe noget hurtigt sammen.

Nogle gange tror jeg at visuel identitet kan være et lidt fluffy begreb for mange. Det kan være svært at forstå HVORFOR det er vigtigt.

Hvis hun havde været min kunde havde hun:

  1. En klar visuel identitet; fastlagt logo, farver, skrifttyper og Canva skabeloner. = Mindre tid på at fifle med at designe selv og rykke rundt i Canva.
  2. Mig til at lave designet = Forklare idéen, få min erfaring og sparring til hvad der virker og kan lade sig gøre. Og nå det inden for tidsrammen. Sikre at designet passede hendes røde tråd.
  3. Mere selvtillid. Når du synes dit materiale er lækkert, så kan det altså mærkes! Seriøst!
  4. Mere overskud til at være tilstede til netværks events. Tiden kunne hun have brugt på at forberede sig mentalt.

Det må du meget gerne skrive til mig, enten på Instagram, LinkedIn eller Youtube eller hvor du ser den her.

Jeg har lige lavet en ny mini masterclass hvor jeg deler ud af nogle grafiske tips og tricks. Kun 23 minutter så den er perfekt at se i frokost pausen 🍱

Tak for at se med. Det her format er nyt, råt og grænseoverskridende for mig. Så jeg sætter kæmpe pris på dine hep og feedback 🫶

Kamilla

Similar Posts